Sidor

torsdag 13 april 2017

Djungelprints x 2



Den randiga trikån jag använde till Raichutröjan kom från Sampsukka, och när jag beställde den fick några förmånliga stuvbitar följa med. En urskog med dinosaurier (det gömmer sig även en "dinosaurus rex" i mönstret, till lillkillens stora förtjusning) som räckte till en långärmad tröja och ett ljuvligt, somrigt djungeltyg som precis blev en kortärmad variant. Mönstret är så klart gratismönstret från Nosh, det kan verkligen rekommenderas. Storlek 110/116.

2 kommentarer:

  1. Jag blir helt till mig över alla härliga tyger du använder! Här nämner du ett gratismönster, rekomenderar du det till en total nybörjare? Jag har nyss fått barn och har lust att försöka sy ett par byxor av en numera förliten t-shirt. Måste bara våga... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart att du ska våga! Gamla t-shirts är jättebra material till barnkläder - mjuka och vältvättade och gratis :)
      Det är inte svårt att sy en tröja men just det här mönstret från Nosh kommer med väldigt sparsamma instruktioner, och de som finns är på finska... Eventuellt är det lättare att börja med något ur en handarbetstidning? Annars brukar jag sy ihop axelsömmarna, sy halsmudden till en cirkel och sy fast den, sy fast ärmarna, fålla ärmarna, sy ärm- och sidosömmar i ett och till sist fålla nederkanten. Instruktionerna säger eventuellt att man ska göra på annat sätt ;)

      Radera