Sidor

lördag 2 april 2016

Nytt Ottobretest

T-shirten jag testade att sy efter Ottobres mönster var ju ingen höjdare direkt, men skam den som ger sig. Försök nummer två är tröjan "Duo Tone" ur nummer 2/2015. Innan jag börjar ha åsikter om mönstret bör jag kanske nämna att Ottobre tycker att man ska sy detta mönster i ett finstickat viskostyg och jag valde helt kallt tunn college istället. En bröstficka lämnade jag också bort.
Halshålet gjorde jag aningen vidare än vad mönstret tyckte och det blev bra så tycker jag, annars inga ändringar. Vad tycker jag då? Nja... så där. Axlarna är ju nerhasade en bit och så är ärmarna rätt så vida, så jag tycker att den inte sitter så väldans smickrande. Lite för påsig för att vara figurnära och lite för figurnära för att vara riktigt "boxig". Säkert blir den använd ännu, men det blir nog inte flera efter det här mönstret. Kanske dags att testa något annat från Ottobre så småningom, kjol eller byxor måhända? Vi får se...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar