Sidor

onsdag 29 juli 2015

Raglan i rött och blått

Det här är nytt för mig, en raglantröja. Mönstret är från Ottobre 6/2014 och det verkade väldigt brett och kort. Jag ritade därför efter storlek 92 - minsta storleken - på bredden och 104 på längden. Längden är okej med lagom växtmån men tyvärr är den jättebred på lillkillen, som är av en lite slankare modell. Särskilt ärmarna är superpösiga. Så det blir nog inte flera tröjor efter det här mönstret utan jag får leta vidare efter ett nytt bra mönster åt honom. Superhjältehundarna kommer från Mussukat och randtrikån är Marimekko.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ett raglanmönster som heter "Little lamb" i Ottobre 4/2012.Det syr jag gärna efter när jag vill ha en raglan.
    Annars tycker jag modellerna i boken Heilt spesiell og jubel passar lite slankare barn.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, måste kolla på biblioteket om de har det numret av Ottobre!

    SvaraRadera