Sidor

måndag 25 maj 2015

Shortsförsök

Här har det testats olika shortsmönster. Först ut var paret längst ner, sydd exakt efter mönster ("Explorer" Ottobre 3/2015) och inget vidare alls. De är helt enkelt för låga, sitter inte alls bra. Andra paret, uppe till vänster, sydde jag därför med mudd i midjan, plus att jag förlängde fram och bakstyckena ett par centimeter, och de blev riktigt bra. Jag tror att jag klipper bort resårkanalen på de första också och syr mudd i stället och hoppas på att de då går att använda. Båda är sydda i tunt jeanstyg och med riktiga fickor men fuskig gylf  - den är bara dekorsöm.
 
Sist ut ett par collegeshorts som inte heller blev så värst lyckade. Jag utgick från mönstret "Morocco" i Ottobre 3/2015 som är tänkt att sy i bomullspoplin, men i collegetyg blev för breda fast jag gjorde dem smalare. Ja ja, jag tror jag tar fram mitt vanliga collegebyxmönster nästa gång och gör en kort version av det i stället.

1 kommentar:

  1. De ser ju så sköna ut de där collageshortsen. Hoppas det funkar att göra om de andra. Blir sugen på att själv sy några.

    SvaraRadera