Sidor

måndag 30 december 2013

Babynest - julklapp

Äldre systern önskade sig hett och innerligt ett babynest i julklapp och efter en längre tids googlande och funderande satte jag till sist saxen i ett gammalt påslakan och sydde ett. Det finns många olika tutorials på nätet, men jag fastnade för en där man stoppar hela nästet med vadd på rulle - det verkade mindre jobbigt än att hålla på med väldiga mängder löst flygande små vaddtussar!
Det gick faktiskt rätt fort att sy det, jobbigast var det att knöla in den långa korven av hoprullad vadd i kanten. Men med milt våld gick det med. Nu väntar jag med spänning på att den lilla kusinen ska dyka upp och provligga nästet!

2 kommentarer:

  1. Fint! Har också haft ett sådant påslakan faktiskt. Jag sydde ju ett babymest i våras som min brorson fick, det vet jag blev mycket uppskattat och använt, men nu är det urvuxet tror jag.

    SvaraRadera
  2. Så spännande med en liten kusin! Vilket fint och mysigt ställe han har att ligga på när han kommer till världen :-)

    SvaraRadera