Sidor

torsdag 14 februari 2013

Miniklänning

Knapphålsrädslan är övervunnen och med besked. Hela åtta stycken blev det på en liten miniklänning. Det var faktiskt hur lätt som helst med min nya fina maskin, inget att vara rädd för i framtiden med andra ord. Och klänningen då? Det började som ett "nu ska jag vara duktig och följa ett mönster"-projekt och slutade med ett helt eget mönster. För är det nu så fiffigt att sy en klänning man måste dra över huvudet på en alldeles ny baby? Och är det nu så fiffigt med knappar i ryggen om man mest ligger på rygg? Nej, det fick bli en klänning med knäppning fram, hela vägen från topp till tå. (Sedan kan man ju så klart fråga sig om det nu överhuvudtaget är fiffigt med klänningar i storlek 0-3 mån, för att inte tala om de åtta knapparna, men det får bli en annan diskussion :) Tyget är ett fint retrotyg jag fått av svärmor, knapparna och fodertyget till överdelen kommer från en kasserad skjorta - en återbruksklänning med andra ord!

Så vem ska använda den här klänningen då? Det är ännu oklart. För jag vet visserligen att jag har en underhyresgäst, men inte vilken sort det är. Så vi får vänta och se om den hängs in i garderoben eller flyttar till shoppen...

Ha en fin Alla hjärtans dag allihopa!

10 kommentarer:

  1. Grattis!! & halledudanedej så söt klänning! Den är så fin så den får du faktiskt kränga på ungen även om det är en pojk :)

    SvaraRadera
  2. ♥!
    Exakt det har jag också tänkt på, hur skönt kan det vara att ha knappar att ligga på när man är så liten (eller överhuvudtaget!)?
    Klänningen är supersöt, och du är så duktig som vanligt :-)
    Önskar dig all lycka till med bebisen i magen ♥ stor kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Håller med Sofia :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till liten i magen och mycket söt klänning!

    SvaraRadera
  5. Vilken söt klänning och mage!! Grattis!! Va?? Är det bara i maskinen knapphålsproffseriet sitter?? :)

    SvaraRadera
  6. Men stort grattis! Jag blir alltid så bebissugen när jag ser så fina magar och klänningar med för den delen. Men här är färdigbakat tyvärr. Lite större barn är härliga de också som tur är ;-)

    SvaraRadera
  7. Jätte stort grattis, spännande! Superfin och dessutom smart klänning, bra gjort att du inte följde mönstret! Kram!

    SvaraRadera
  8. Men vilka nyheter jag har missat. Grattis!

    SvaraRadera