Sidor

fredag 26 oktober 2012

Ordning bland banden

I pysselrummet finns det en hel del som borde tas tag i när det gäller ordning och reda. Hur ska man egentligen förvara allt man har på ett fiffigt sätt så man samtidigt har överblick över förråden? Inspiration kan man ju få av andra, men allt går ju inte att genomföra på den yta och med de medel man har till förfogande. De små detaljerna är som tur lättare att kopiera. Så idag har jag virat band - snedslå i olika bredd, vävda band, broderade band, gummiband et.c. - runt gamla gratisvykort. Snabbt vet jag inte om det var men nog enkelt. Och de små slinkiga banden från diverse tröjor (samlade under en längre tid) får bo i en glasburk. 

5 kommentarer:

  1. Smart och snyggt! Mer ordning behövs alltid bland pysselmaterialet.

    SvaraRadera
  2. Skönt när det är gjort! Här ligger alla banden i en låda.. i väntan på ordningen och redan! Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Ja det där med att skapa ordning är ständigt ett kommande projekt men har väldigt svårt att gå till handling! Fint fick du det i vart fall. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Jaaa, gratisvykort! Det har ju jag också massor! Så ska jag också göra, så slipper jag vänta på att nån lämplig förpackning att återanvända ska dyka upp. :)

    SvaraRadera
  5. Jaaa, gratisvykort! Det har ju jag också massor! Så ska jag också göra, så slipper jag vänta på att nån lämplig förpackning att återanvända ska dyka upp. :)

    SvaraRadera