Sidor

torsdag 19 juli 2012

Sommartorg

Igår provade jag på något nytt - torgförsäljning. Jag har tidigare mest sytt till vänner och bekanta, även vänners bekanta, men nu var det alltså dags att ta steget ut i det okända och testa mina produkters attraktionskraft. Jag dammade av ett blått bord som stod i förrådet vid sommarstugan, målade en skylt, packade bilen full med hemsytt och körde iväg till torget. Min snälla man var med som moraliskt stöd och skymtas även på bilden. Hur gick det då? Jodå, en del fick jag sålt! Och trevliga kommentarer fick jag också. Jag konstaterade dock att min målgrupp främst verkar vara kvinnor under 35 och just den gruppen var inte direkt överrepresenterad på torget. En erfarenhet rikare är jag i alla fall och första steget mot att göra min hobby självförsörjande är taget. Bara att sikta framåt med andra ord, vem vet vad följande steg blir!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! Jag har också tänkt ställa mig på nån marknad eller nåt nån gång. Men jag lyckas liksom aldrig få ihop tillräckligt med saker. Det jag gör har en tendens att försvinna iväg som nån present eller nåt... :-D

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jag har också stått på marknad men då har jag blandat loppisprylar med hantverk. Det gick inte så bra. Det var svårt att sätta ett pris också.

    SvaraRadera