Sidor

fredag 2 december 2011

Lapptäcke - uggla


Att göra ett lapptäcke med 368 lappar låter ju inte riktigt klokt. Särskilt som det senaste jag gjorde hade 18 lappar. Men ändå är det precis vad jag gjorde. Inspirerad av september/oktobernumret av franska Marie Claire Idées (nej, jag kan inte franska men jag kan titta på bilder!) så beslöt jag mig för att ge mig på ett uggleprojekt av annat format än de tidigare. Det blev lite snett, inte i närheten av perfekta lapprader men jag är nöjd ändå. Jag tycker att det blev en riktigt fin babyfilt som passar både små flickor och små pojkar. Storlek 65 * 75 cm.

Hörnet fick en namnlapp av "sy på"-modell. En del av lapparna är tvåfärgade. Här läste jag om hur man fiffigt syr sådana lappar.


Och så inspirationsbilden. Det finns inte så många likheter mellan den och min färdiga filt - utom tekniken då. Men det är väl det som är tjusningen med inspiration.

9 kommentarer:

  1. Så snyggt det är! Jag har för lite tålamod för att någonsin orka göra något sådant tror jag... :)

    SvaraRadera
  2. IMponerad, vilket fantastiskt arbete!

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, shit vilket jobb!! Tjusigt!

    SvaraRadera
  4. Oj, vilket tålamod du måste ha! Ugglan blev ju fantastiskt snygg.

    SvaraRadera
  5. Ha ha! Det var visst min son som var inloggad. Det är jag som tycker att lapptäcket är jättefint ;o)

    //Linda

    SvaraRadera
  6. Jag är mållös! Såå fin ugglefilt... och vilket jobb att få ihop alla de där lapparna så det bildar ett motiv! Fantastiskt fin!

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt uggletäcke! Roligt att jag kunde dela med mig av tips!

    SvaraRadera